Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan kareem



Assalamualaikum wbr

Salam Ramadhan buat semua daripada kami warga SMTT3i. Semoga Ramadhan ini akan memberikan satu kesan positif kepada kita. Jadikanlah Ramadhan kali ini adalah yang terbaik daripada sebelum ini. InshaAllah dengan niat yang ikhlas beribadah hanya kerana Allah, ganjarannya akan Allah sediakan untuk kita semua. 

Sebaiknya, pertingkatkanlah amalan2 mulia dibulan mulia ini, kerana Allah menggandakan segala yang baik buat hambaNya. 

Para pelajar SMTT3i telah memulakan sesi tadarus bermula pada 1 Ramadhan dan mereka akan bercuti bermula pada 25 Ramadhan. Setiap hari diadakan majlis khatam Al-Quran selepas asar dan dihadiahkan bacaan Al-Quran tersebut kepada arwah-arwah yang telah diberikan nama oleh waris mereka. 

Sesi bacaan Al-Quran bermula seawal jam 6.30 pagi dan berakhir sebelum asar. Alhamdulillah, setakat ini semua berjalan lancar. Tadarus Al-Quran ini dipantau oleh guru-guru yang mengajar di SMTT3i secara bergilir-gilir.  

Subjek akademik untuk bulan Ramadhan ini di tangguhkan sementara sempena menghormati bulan mulia ini untuk fokus kepada ibadah membaca Al-Quran. InsyaAllah akan disambung semula selepas sekolah dibuka selepas syawal kelak.


No comments:

Post a Comment